...po godzinach...LEGO®


| Strona główna | MOCe | Kolekcja | Linki | Kontakt | mapa | |góra|


www.lugpol.pl


MOCE

Challenge 1

Challenge 2

Dźwig 1

Dźwig 2

Shrimp

Star 266

8448 Alternativ


Wypadki


 






chall1

Pierwsze zawody, które rozegraliśmy z Pedrem miały następujące zasady:
  • pojazdy zasilane są standardowo z jednego pojemnika na baterie
  • pojazdy wykorzystują do skręcania silnik, którego jedynym źródłem zasilania jest inny silnik
  • do budowy pojazdów można wykorzystać koła 43,2x28S i 30,4x14VR
Niestety nie zachowały się żadne zdjęcia z tych pamiętnych zawodów, nie mam również zdjeć trójkołowego pojazdu Pedra.
Zdjęcia, które prezentuję, pochodzą z późniejszego okresu, kiedy mój pojazd został nieco przerobiony. W zasadzie oryginalny pojazd miał koła zgodne z przyjętymi zasadami, natomiast ten na zdjęciach ma je trochę większe, przez co lepiej się prezentuje.

Konstrukcja samego pojazdu nie była jakoś bardzo wymyślna, koła skrętne z przodu, układ napędowy z tyłu, poprzez przekładnie zębate i mechanizm różnicowy z częściową blokadą.

Układ kierowniczy był sterowany wprost z osi silnika poprzez zębatkę 8, a silnik poprzez przewód z drugiego silnika. Wykorzystaliśmy tu pewną właściwość silników elektrycznych, które napędzane poprzez wał mogą stać się prądnicą i oddawać napięcie. To wygenerowane napięcie wykorzystaliśmy do zasilania silnika w układzie kierowniczym, otzymując dość prostą kontrolę nad kierunkiem poruszania się pojazdu. Kontrola nie jest może zbyt finezyjna, ale myślę, że warto wypróbować taką metodę choćby dla sprawdzenia jak to działa :).

Blokada tylnego mostu okazała się być przydatna przy konkurencji wspinania się na pochylnię. W zasadzie to nie jest pełna blokada tylko rodzaj wspomagania blokowanego koła. Tylne półosie napędzają poprzez przekładnie pasowe dodatkowe osie, które w stanie rozłączonym pozwalają na konwencjonalną pracę układu różnicowego, natomiast po złączeniu dodatkowych osi na blokowane koło przenoszony jest napęd z koła, które obraca się swobodnie


Widok ogólny, widać sposób mocowania listwy zębatej układu kierowniczego
Tu można zobaczyć blokadę tylnego mostu w stanie załączonym

A tu blokada została wyłączona
Widać tu częściowo układ przeniesienia napędu
Widok ogólny wraz ze sterownikiem
Jako, że zawody nie były siłowe, zawieszenie pojazdu nie jest zbyt mocne
Sterownik z bliska. Kierownica przymocowana wprost do osi silnika


Materiały dodatkowe i linki


LEGO Svein Erling Lode




|góra|
©2003 - 2006
Darek Mróz

Witryna nie jest sponsorowana, autoryzowana przez firmę LEGO® ani żadną inną. Wszystkie nazwy i znaki firmowe należą do ich właścicieli i używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
This is an independent site not authorized or sponsored by the LEGO®Group
LEGO®Fair Play
Witryna wygenerowana przy pomocyWEBinsta