...po godzinach...LEGO®


| Strona główna | MOCe | Kolekcja | Linki | Kontakt | mapa | |góra|


www.lugpol.pl


KOLEKCJA

jak naprawić 

zablokowany silnik 71427

nieprzewodzące kabelki

uszkodzony amortyzator 32181






Uszkodzony amortyzator 32181

W mojej kolekcji jest obecnie kilka takich amortyzatorów i żaden dotąd nie był sprawny. Przyczyną niesprawności jest uszkodzenie elementu 32182, który pod wpływem nacisku sprężyny pęka i spężyna nie mając się o co oprzeć, wpada do środka amortyzatora. Najprostszym sposobem na naprawę okazały się Cyjanopan i Poxilina, choć mogą to być również inne kleje o podobnym działaniu. Oto kolejne etapy naprawy:

1. Po wyjęciu elementu 32182 i pozbieraniu ewentualnych resztek należy sprawdzić, czy z pokruszonych elementów uda się złożyć całość i jeśli tak, to najlepiej skleić je Cyjanopanem lub innym klejem o podobnym działaniu. Jeżeli nie ma wszystkich elementów, to brakujące ubytki należy uzupełnić Poxiliną.


2. Poza jednym, wszyskie moje elementy 32182 były odłamane na całm obwodzie i w związku z tym należało odbudować cały ten fragment. Po przygotowaniu odpowiedniej ilości Poxiliny fomujemy placek grubości ok. 3 mm. i średnicy ok 15 mm.Do tego placka, ułożonego na stole, przykładamy uszkodzony element i dociskamy.


3. W natępnym etapie naprawy użyłem wiertła do metalu o średnicy 9,5 mm, które posłużyło mi jako ubijak do masy znajdującej się wewnątrz naprawianego elementu. Nadmiar niepotrzebnego kleju zostanie wyciśnięty przez otwory znajdujące się z boku elementu. Czynności wyżej opisane należy wykonać tak szybko, by zdążyć przed zastygnięciem Poxiliny.

Ubicie i wyciśnięcie nadmiaru kleju ma wpływ na grubość warstwy, która zostanie do dalszej obróbki. Zbyt gruba warstwa sprawi, że sprężyna amortyzatora nie schowa się całkowicie i amortyzator nie da się ścisnąć do wielkości 7LU (tak, jak dobry), co może w niektórych konstrukcjach powodować jakieś problemy. Warstwa zbyt cienka może nie wytrzymać naporu sprężyny i odpaść od naprawianego elementu. Najlepiej jeśli na obwodzie 32182 pozostał jakiś nieukruszony fragment, bo dzięki temu będzie można precyzyjnie dobrać grubość warstwy.



4. Po zastygnięciu kleju należy wykonać otwór dla tłoka i oczyścić element z resztek kleju pozostałych na zewnątrz. Resztki można usunąć małym pilnikiem lub ostrym nożem, natomiast do wywiercenia otworu potrzeba dwóch wierteł - jedno do wyznaczenia właściwego miejsca, drugie do wywiercenia właściwego otworu.


Wewnętrzna średnica elementu 32182 wynosi 9,5mm i najlepiej wiertłem o takiej średnicy wyznaczaczyć środek otworu, który będziemy wiercić. Ja zrobiłem to wiertłem o śr. 9mm, bo takie miałem, ale lepiej użyć wiertła 9,5mm. Po wyznaczeniu właściwego miejsca wiercimy właściwy otwór o średnicy 7mm.


Jeśli będą problemy z przełożeniem tłoka to należy lekko rozpiłować otwór przy pomocy okrągłego pilnika. Na koniec można pomalować szary klej czarnym pisakiem lub farbą.

I to już wszystko, montujemy amortyzator i cieszymy się sprawnym elementem :).

|góra|
©2003 - 2006
Darek Mróz

Witryna nie jest sponsorowana, autoryzowana przez firmę LEGO® ani żadną inną. Wszystkie nazwy i znaki firmowe należą do ich właścicieli i używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
This is an independent site not authorized or sponsored by the LEGO®Group
LEGO®Fair Play
Witryna wygenerowana przy pomocyWEBinsta